Txosten
honen bidez “KL¡K!” Burlatako gazte planerako proiektua
aurkeztu nahi dugu. Honekin, parte-hartzea eta kontzientzia aktibatu
nahi dugu, hauen motibazioak eta ezinegonak ezagutuz, honela, herriko
gazte mugimendua berpizteko arazo anitzi aterabide kolektiboak eman
edota sortzeko asmoz. Honetarako, diagnostiko parte-hartzaile baten
bidez egoeraren analisia eginen dugu. Diagnostikoaren emaitzei baino,
garrantzia handiagoa emanen diogu garaturiko prozesuari berari.
Gaztetasunaren
kontzeptua nola ulertzen dugun azaltzea beharrezkoa iruditzen zaigu.
Era dinamikoan definitzen dugu gazte izatea, bere beharrizan eta
ezinegonei aurre egiteko, bere ingurumena aztertu eta honi era
aktiboan egokitzen zaion edozein pertsona delarik gaztea.
JUSTIFIKAZIOA
Gure
inguruan ikusten dugu nola gazteek arazo amankomunak eta problematika
zabal bat sufritzen duten, nahiz eta gure kualifikazio eta gaitasun
gehiago eta hobeak ditugun, eta horregatik ulertzen dugu arazoaren
erroa dauden baliabideen erabilera desegokia eta garapen txarra dela.
Gazte politikaren
helburuak hurrengoak direla ulertzen dugu: gazteriaren beraren
beharrizanei eta interesei erantzutea eta, momentu berean,
ongizatearen garapena erraztea. Hau dela eta, gazte politika
parte-hartzailea, plurala eta transbertsala izateari baitezpadakoa
deritzogu. Honela biltzen da munduko edo bertako erakunde ezberdinen
testuetan, hala nola Giza Eskubideen deklarazioan (O.N.U. 1948),
Alma-Ata deklarazioan (1978) edo Nafarroako Gazteriaren Lege Foralean
(11/2011 Apirilaren 1ª)
Gure
herrian, Burlatan, zentratuz, gazteen gehiengo handi baten jarrera
pasiboa dugu begietan. Zenbait beharrizanei buru egiteko formulak
bilatu dituztenek modu indibidualean egin dute, elkartasuna eta
asozioazionismoa atzenduz. Honengatik diogu gazteok sakabanaturik eta
bizi dugun prekarietatearen kontzientziarik gabe gaudela. Gainera,
gazteei bideraturiko espazioek eta aisialdiak ez dute gazteen arteko
harremana indartu, jaien eremuan izan ezik, eta gazteak “bajeretan”
babestu gara.
PARTE-HARTZAILEAK
Hiru
parte-hartzaile bloke nagusi kokatu ditugu. Hasteko, herritarrak,
hau da, Burlatako gazteria, bi talde dituena bere baitan: elkarte edo
bestelako taldeetan antolaturik daudenak eta indibidualak, esaterako,
lagun kuadrilak. Bigarrenik pertsonal teknikoa dago, herrian
modu profesionalean lan eta harreman zuzenak egiten dituztenak. Hauek
informazio eta baliabide iturriak izanen dira, orientazio eta
jarraipen- laguntzaileak izatearekin batean. Bestalde, pertsonal
politikoa izanen da, udalean dauden ordezkari politikoei
dagokiena. Agente hauekin egokiak diren prozedura eta formulak
erabiliko dira, beren parte-hartzea lortzeko modu kolektiboan zein
pertsonalean. Bukatzeko, bidean batzen zaizkigun pertsona
guziendako eremu berezia proposatzen dugu. Talde motorra izan gara
proiektua kaleratu eta dinamizatuko dugunak. Bestalde, jarraipen
taldea osatuko dugu, parte hartzaile guztiei zabaldua dena eta
espazio honen helburua izango da prozesua aberastea, informazioa
elkartrukatzea eta honen gardentasuna bermatzea.
HELBURUAK
Alde
batetik gazteriaren parte-hartzea bilatzen dugu, beren
motibazioa eta aktibazioarekin batera, herriko gazte mugimendua
biziberritzeko. Gazte mugimendua honela ulertzen dugu: besteekiko
errespetuz eta modu antolatuan gazte guztiek lekua duten eremu
birtuala, herriko gure eguneroko bizitzak hobetzeko tresna dena.
Bestalde, bigarren helburu bat dugu: elkarrekin proiektu
amankomunak gauzatzea gazteriaren asoziazioaz eta sare-lanaz.
METODOLOGIA
Diagnostiko
parte-hartzailea egiteko, proiektua garatu ahala aldakorrak izan
litezkeen metodoak erabiliko ditugu. Baliabidetzat izanen ditugu hala
obserbazioan oinarrituriko teknikak nola
mintzamenean oinarrituriko teknikak,
azkenekoetan elkarrizketa sakonak eta eztabaida taldeak daudelarik.
Hauetan, eta orohar proiektu osoan gaindi, parte-hartzaileen
aniztasuna berebizikoa izanen da.
LAN
PLANA
Hiru
epe nagusi ditugu proiektua gauzatzeko planifikazioan:
1.
Lehena, proiektuaren planifikazioa eta kondizioak. Honetan
diagnostiko parte-hartzailea garatzeko eta gazte plana egiteko egoera
ikusi dugu, hala nola planteamendu komunikatiboa, egiturazkoa eta
funtzionala.
2.
Bigarrena diagnostiko parte-hartzailea bera da eta gazteriaren eremu
ezberdinetako errealitateak ezagutzeko eta harreman molde ezberdinak
eta parte-hartze kolektiboa sustatzeko asmoz eginen da.
3.
Bukatzeko planifikazioaren garapena dugu, eta honetan gazte
problematika islatuko da eta alternatiba errealak sortuko dira,
gazteria osorako erreferentzia espazio bat lortzeko.
BALIABIDEAK
Pertsonalak zein
materialak dira, eta azkenotan espazioari (Gaztelekua, kaleak, plazak
etbar) garapen komunikatiboari (sare-sozialak) eta metodologia
martxan jartzeko baliabideei dagozkienak daude.
EGUTEGIA
Planaren
epeekin baterako egutegia finkatu da hasiera beretik. 2013ko
irailetik 2014eko urtarrilera arte, prozesurako baldintzak sortzeari
eta planifikatzeari dagokien lana dago. Diagnostiko
parte-hartzailerako 2014ko otsailetik 2014ko maiatzerako bitartekoa
finkatu zen. Urte bereko ekainetik urrira arte, planifikazioaren
garapena, eta hortik aitzinera gazte plan beraren garapena, honen
etengabeko jarraipenarekin batera.
EBALUAZIOA
Prozesuaren
ebaluazioa jarraitua, zabala eta dinamikoa izanen da, kalitateari
kantitateari baino arreta gehiago eskainiz. Hainbat alderdi
ebaluatuko dira, taldearen egoera eta lana, antolatuko diren
aktibitateak, planaren garapena, parte-hartze erantzuna, etabar.
Ebaluaketa talde motorearen, jarraipen taldearen eta parte-hartzaile
berberen artean eginen da.
No hay comentarios:
Publicar un comentario